donderdag 19 augustus 2010

Mijn (voorloplig) appartement + omgeving

Vandaag besefte ik dat ik jullie nog geen foto's van mijn (voorlopige) appartement heb laten zien. Bij deze brengen we daar wat verandering in.
Aangezien ik nog steeds geen job heb gevonden, breng ik redelijk wat tijd binnenshuis door. Zeker doordat het weer allesbehalve is. Vandaag is de eerste dag sinds zondag dat ik wat zon heb gezien.
Ik blijf Kopenhagen een fantastische stad vinden. Ongeacht het feit dat de chocolade op niets trekt en dat je geen kartonnen melk kunt kopen. (Enkel aparte flessen uit het koelassortiment).
Toch had ik er vorige week genoeg van. De zoektocht naar een job is ontzettend moeilijk. Ik heb al ongeveer 100 CV's opgestuurd, maar het heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ook de enkele sollicitatiegesprekken die ik had, draaiden uit op niets.

Hetgeen me momenteel gek maakt is het feit dat ik geen CPR number kan vastkrijgen. Dit is een Danish Social Security Number. Zonder dit nummer kan je niet werken, kan je geen appartement krijgen, geen telefoonnr krijgen, niet gratis bij de dokter gaan,... kortom zonder dit nummer kan je niet veel doen.
Ik probeer dit al 3 weken in orde te krijgen, maar ik zit vast in een vicieuze cirkel. Ik moet, om een CPR-nr te kijgen, een bankdocument kunnen voorleggen waarop staat hoeveel geld er op mijn rekening staat. In Belgiƫ wordt zo'n document niet meer uitgereikt, omdat dit wordt gezien als een schending van de pricavy van de klant. In Denemarken is dit geen probleem dus dacht ik van een Deense bank account te openen. Klein probleempje echter: je hebt een CPR-nummer nodig om dat te doen!
Ik vertelde hen dat ik juist daarom een rekening wilde openen: om een CPR-nr te bekomen. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Toen ik uiteindelijk op het hoofdkantoor van de Danske Bank zat, bleek dat er werkelijk niets aan gedaan kan worden. Behalve mij veel succes wensen konden ze verder niets doen.

Dus ga ik morgen maar eens langs op de Belgische ambassade. Eens kijken of ze mij daar niet kunnen helpen. Duimen maar!

Woonkamer

Keuken


Badkamer

Onze tuin


Omgeving:





































2 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij nog een vrij leuk appartement! En speel je al met die gitaar? :-)

    Hopelijk geraken je problemen met dat nummer en een job zo snel mogelijk opgelost!

    Nog veel succes en groeten uit Mechelen!

    Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, tis wel een leuk appartement. Ja zenne, ik kan al redelijk goed gitaar spelen, al zeg ik het zelf! ;)

    BeantwoordenVerwijderen