zaterdag 9 oktober 2010

Terug van weggeweest!

Na een lange periode van stilte is het tijd om mijn blog weer wat up te daten.

Ik heb ondertussen mijn CPR-nummer gekregen. Uitstekend nieuws, want ik ben al direct bij de bank langsgegaan om een bankrekening te openen (daarvoor moet ik opnieuw een hele reeks papieren invullen) én ik ben ingeschreven voor een cursus Deens. Ik begin stilletjes aan wel wat Deens te begrijpen en ook wat te spreken, maar vanaf 1 november wordt het allemaal officieel en zal het best wel snel gaan. Ik heb maar liefst 4 dagen in de week les. Elke dag 3,5 uur. De taalschool bevindt zich net om de hoek. Letterlijk. Ik denk dat ongeveer 3 minuten duurt om tot daar te fietsen. Handig nu de winter voor de deur staat!
Over winter gesproken... koud dat het hier is! Ongeveer een 12°C was het vandaag. Maar ik moet eraan toevoegen dat het zonnetje haar uiterste best deed om te schijnen! Blijkbaar is het in België vandaag een dikke 21°C. Ik zou zelfs al niet meer weten hoe +20° aanvoelt!
Dat Denen een andere kledingsmentaliteit hebben is ondertussen wel bewezen. Ik ging vandaag de straat op gekleed in warme kleren, inclusief oorwarmers en warme winterlaarzen. Ik weet dat ik een koukleum ben, maar sommige mensen hier zijn duidelijke nakomelingen van de Vikingen! Koude kan hen blijkbaar niet echt deren. Zo passeerde ik mensen in t-shirt en sommigen droegen zelfs een short en sandalen... En ja het zonnetje scheen aangenaam, maar het bleef hoe dan ook erg koud. Nu ik eindelijk gewoon ben geraakt aan het (altijd en overal) meenemen van een paraplu, moet ik leren van ook mijn zonnebril bij de hand te hebben. Hier kan je perfect met een zonnebril op je neus onder een paraplu lopen, in je shorts en met je rubberen laarzen aan. Misschien een gek zicht bij ons, maar hier kijkt er niemand van op!


Er is verder nog wat positief nieuws te melden. Gisteren kreeg ik een mailtje van een internationale school hier. De directie zou graag een interview met me hebben. Jammer genoeg is er geen plaats vrij om les te geven, maar het zou gaan om 'substitute teaching'. Vervangster dus. Als er hier op school net zoveel zieken zijn als er soms waren op de Middenschool waar ik les gaf, dan zal ik genoeg werk hebben! :) Voor mijn ex-collega's: wie weet word ik de nieuwe 'Sam'!
Ik probeer er niet te hard naar uit te kijken, omdat ik mijzelf teleurstellingen wil besparen. Maar hoe dan ook ik het goed nieuws dat ze toch een gesprek met mij willen. Maar blijkbaar is er niet veel haast bij. Sollicitatiegesprek staat pas op de agenda voor eind oktober. Maar dat geeft mij dan weer de tijd om mijzelf wat voor te bereiden. Ik moet toch weten wat te antwoorden als ze mij vragen 'En wat zijn je mindere goede eigenschappen/negatieve punten?' Nog enkele weken de tijd dus 'to come up with something'.

1 opmerking: